Monday 23 April 2012

permulaan bersama vco



pic dr kamera saya sendiri

preggy 2nd baby

masa ni ada yg tanya,
kenapa saya consume vco?
^_*

saya mengalami proses kelahiran yg panjang
semasa anak pertama
ya,
mungkin ada yg cakap anak pertama mmg lambat
tp pd saya
x salah mencuba vco
sbb salah 1 fungsinya adalah utk memudahkan proses kelahiran


Alhamdulillah
anak ke 2 dilahirkan dgn slmt
tnpa proses kelahiran yg pjg
sy masok labour room jam 9.50pg,
11.50pg dh selamat melahirkan

teka berapa berat baby saya?
3.5kg
ya, sgt semangat utk si ibu yg tinnginya 153cm ini.

ajaibnya?
saya x mengalami sbrg tanda nk melahirkan pon
pg sabtu tu mmg appointment saya & gynae
die scan
then check laluan baby
3cm
saya minta balik rumah dulu
janji akan datang semula nant
alasan? nk tunggu sakit.

pg ahad tu
saya gagahkan untuk dtg semula
sekadar senyum bila nurse tanya kenapa x datang semula semalam.

check2 dh 4cm
terus xboleh kemana2 dah
memang x sakit
tp terpaksa serah diri
bila dh 6cm
nurse surOh minom selusuh
So cepat2 telan Pure oil liQuid



proses yg x lama
tenaga pon x sepancit dulu
x jahit banyak pon
percaya x?
saya pon x percaya pd mulanya!
sakit mmg la sakit
tp xde la serik nk bersalin lg.
^_^


Tp kebaikan vCo yg terkesan pd baby ialah
BABY BEBAS JAUNDIS
atau
demam kuning

sgt2 bersyukur, xperlu bwk baby check darah
sebab saya x sampai hati lihat kaki kecik tu dicucuk jarom.
T_T



ini kisah saya
kisah anda bagaimana pula???


No comments:

Post a Comment

nk order? nk tanya? sila taip sini.